"ΟΡΕΙΑΣ"

15/01/2017 ➡ Άγιοι Ανάργυροι Ασωμάτου – Άγιος Ιωάννης Θεολόγος Μυχούς

Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(1 Ψήφος)
15/01/2017 ➡ Άγιοι Ανάργυροι Ασωμάτου – Άγιος Ιωάννης Θεολόγος Μυχούς 15/01/2017 ➡ Άγιοι Ανάργυροι Ασωμάτου – Άγιος Ιωάννης Θεολόγος Μυχούς Ορειβατικός Πεζοπορικός Σύλλογος Λέσβου "ΟΡΕΙΑΣ"

Αυτή την Κυριακή παρά τον άστατο καιρό συγκεντρωθήκαμε γύρω στα 25 άτομα για την προγραμματισμένη πεζοπορία από Αγίους Αναργύρους στον Άγιο Ιωάννη Θεολόγο στη Μυχού. Παρά την καταρρακτώδη βροχή στην περιοχή της Λάρσου δεν πτοηθήκαμε και προχωρήσαμε για τους Αγίους Αναργύρους. Εκεί αποφασίσαμε να ξεκινήσουμε,εξοπλισμένοι με τα αδιάβροχά μας, αλλά τελικά ο καιρός ήταν σύμμαχός μας, αφού μέχρι το τέλος της πεζοπορίας δεν έβρεξε καθόλου, «τοις τολμώσι και η τύχη ξύμφορος».
Η διαδρομή ήταν σχετικά εύκολη κάπως ανηφορική και το μονοπάτι περνούσε κυρίως μέσα από ελαιώνες. Εντυπωσιαστήκαμε με το μέγεθος της καταστροφής που προκάλεσε στα λιόδεντρα το χιόνι που έπληξε την περιοχή. Παντού υπήρχαν σπασμένα κλαδιά, που σε ορισμένα σημεία έκλειναν το μονοπάτι αλλά η παρέμβαση των νέων της ομάδας και κυρίως του αρχηγού έλυναν τα προβλήματα. Η έντονη βροχόπτωση των τελευταίων ημερών είχε μετατρέψει το μονοπάτι σε αρκετά σημεία σε μικρούς χειμάρρους, που όμως δεν δημιουργούσαν ιδιαίτερα προβλήματα, αντίθετα έδιναν μια φρεσκάδα στο τοπίο μετά από τους άνυδρους φθινοπωρινούς μήνες.
Πρώτη στάση στον Ταξιάρχη στα «Άντρια». Εκεί ξεκουραστήκαμε και ενημερωθήκαμε όπως πάντα από την Έλσα για την ιστορία της περιοχής. Συνεχίσαμε το ανηφορικό δρομάκι και μετά από καμιά ώρα φτάσαμε στην Παναγία την Τριχερούσα (Παναγία με τρία χέρια όπως απεικονιζόταν στο εικονοστάσι). Προχωρήσαμε, βγήκαμε στον κεντρικό δρόμο και μετά από ένα μικρό μονοπάτι (παρακάμποντας τον κεντρικό) φτάνουμε σε ένα μεγάλο πλάτωμα δίπλα στο δρόμο, όπου δέσποζε το μεγάλο πέτρινο ξωκκλήσι του Αγίου Ιωάννη Θεολόγου της Μυχούς. Ξαποστάσαμε στα παγκάκια της πλατείας απολαμβάνοντας τη θέα. Κάτω διαγράφονταν το Κάτω Τρίτος, τα Πηγαδάκια και στο βάθος η μαγεία του κόλπου της Γέρας με τη διαύγεια της ατμόσφαιρας μετά από τη βροχή.
Πήραμε το δρόμο της επιστροφής κάνοντας κύκλο από το σημείο εκκίνησης, μ’ ένα λαμπρό ήλιο που μας αποζημίωσε για την απόφασή μας να μην χάσουμε αυτό τον όμορφο περίπατο.